What’s on my face?

Eyes:
1. Urban Decay Primer Potion
*Gunkie Shout-Out: Thanks, Just!
2. TheBalm Overshadow in Work is Overrated
3. Coastal Scents 88 Color Palette
4. TheBalm Two-Timer Mascara
5. Prestige Waterproof Eyeliner in Teakwood

Face:
1. Bare Escentuals Prime Time
2. Revlon Colorstay foundation
3. Make Up For Ever Concealer Palette No. 5
4. bareMinerals Warmth
5. MAC Blush in Smile
6. TheBalm Sexy Mama (anti-shine translucent powder)
7. MAC Fix+ Spray

Lips:
1. MAC Lipstick in See Sheer

The weather has been INSANE. I can never tell if it’s going to rain and somehow, I always wind up wearing the wrong thing. This usually puts me in a bad mood, which is partly why this look came about. I just kind of wanted a happier-looking face. Did I fool ya? Because my ovaries, if interviewed, will tell you a very different story.

My hormones have gone awry so my skin is pretty awful these days. Eh, whatever. My skin and I, we’ve been through much, much worse. Damn, sometimes I really feel as if there is no blow to my self-esteem that cannot be weathered… YOU HEAR THAT, MOMMY?

Speaking of mommy issues, this look reminds me a little bit of Serena van der Woodsen… shimmery lids paired with neutrals. Hmm. Not that I watch enough Gossip Girl to actually be able to tell if she does this all the time. I just remember it from that episode where she, like the flighty flirt that she is, kisses Dan behind Nate’s back (if you do something behind someone’s back, does that mean their front? What lies behind a back, we may never know). I think it was the last episode of that season or something.

Anyway, yeah, whatever. I’m supposed to be editing a video for class right now but well, where would this great Planet Earth be if we all just did what we were supposed to do, right? Probably somewhere better and with cleaner air, BUT YEAH.

Boy, am I talkative today.

I just remembered! This is a make-up blog! So here’s a Gunkie Thought: All it takes to get some color onto a girl’s dead, stressed face is a few swipes of lipstick, so why am I STILL seeing sad, naked frowns? If you’re going to frown, at least look fabulous doing it. Amirite or amirite?

5 thoughts on “Wearable Shimmery Eyes”

    1. Thanks again, my dear. BTW, I am loving the UD 24/7!!! It’s a little hard to get on my waterline but when it’s there, it stays put all day. Sigh, love.

      1. i love it, too! i put it in the morning (around 6am ish-7am ish) and then at the end of the day (around 10pm ish onwards), it’s still there! still perfect! haha (: makes me want to stay out late |:
        do you think this shimmery look will work better if you used the UDPP Sin (which dries into this champagne shimmer thing, right)? (: oh well, we WILL know… soon. heeheehee (:

Leave a Reply

%d bloggers like this: